Civil fórum - Zebrapersely

 2010.02.11. 21:57

Ma este Civil fórumot tartottunk. Ilyenkor találkozom az egyesületek képviselőivel, és tájékoztatom őket az elmúlt időszak eseményeiről. Ezúttal két képviselő is eljött az egyeztetésre. Zombori László téglajegyeket árult a falu kemencéjére. Ezzel kapcsolatban elmondtam, hogy a város szívesen támogatja a falu kemencéjét, ha az nem kampánycélokat szolgál. A Jobbik újságjából ugyanis hasonlóra lehetett következtetni. Zombori Laci elmondta, hogy már megkérte a nevezett pártot, hogy vegyék ki a kemencét érintő anyagaikból a párt nevét és elérhetőségét.

A kezdeményezést mindannyian, így a képviselőtestület is kiválónak tarotta. Ha elkészül a kemence a művelődési ház udvarában, akkor szombatonként nyolc kenyeret süthetnek benne az érdeklődők hagyományos módszerrel. Én is szeretném majd kipróbálni:)

Szóba hoztam a zebraperselyt is, mert most már három példányban is megkaptam Koncz Balázs és zebrafestő társai körlevelét, amelyben a közlekedési hatóság által rájuk kirótt büntetés megfizetésére szerveznek gyűjtést a művelődési ház programjain. Ez önmagában még nem indított volna arra, hogy felvessem a témát, de a levélben a jegyzőt és engem is, igaz eufemisztikusan, de hazugsággal vádolnak, a felelősséget pedig az önkormányzatra hárítják. Finoman szólva mindez nem felel meg a valóságnak.

A levélben arról írnak többek között, hogy néhány éve az önkormányzathoz fordultak, és két éve az meg is ígérte a zebrát(?). Erről én nem tudok. Részemről biztosan nem ígértem ilyet, de tegnap megkértem a jegyző urat, hogy ha létezik ilyen ügyirat, azt keresse nekem elő. Én először a polgári engedetlenség keretében történt zebrafestés után értesültem a dologról. A tények kedvéért ekkor Koncz Balázs és még néhányan lezárták az országos főutat, majd hegedűszó mellett felfestették a zebrát. A zebrát kisvártatva lefestette feketére a hatóság (nem az önkormányzat, mert az önkormányzat az állami útra nem festhet fel, nem tűntethet el zebrát), mert balesetveszélyesnek ítélte, és nem kívánt osztozni egy esetleges haláleset terhében. Ellenben nekem szóban, Koncz Balázs úrnak alighanem a felszólítás indoklásában elmondta, hogy a felelősség a zebra felfestőit terheli.

Persze az önkormányzat is szeretne a Mányi útra gyalogátkelőhelyet, csak a helye kérdéses. A gyalogátkelőhely létesítésének ugyanis rendkívül szigorú feltételei vannak. Úgy mint beláthatóság, kanyartól való távolság, közvilágítás, csatlakozás a járdához, fellépő stb. Ezek a felfestett járdánál nyilvánvalóan hiányoznak. A műszaki bejáráskor felhívták a figyelmünket mindezek hiányára. MIndez 3-4 millió forintba kerülhet, ha zebra megfelel a létesítés műszaki paramétereinek. Utóbb a hatóság illetékes vezetője még egy körülményre felhívta a figyelmemet, amelyet a civil fórumon ismertettem, és a hamarosan megteszem itt is.

Minden esetre az önkormányzat január 13-án megkérte a hivatalos szemlét, és erről Koncz Balázs úr is hivatalos értesítést kapott. A szemle holnap lesz.

Az állampolgári engedetlenség szerencsés esetben felhívja a figyelmet egy anomáliára. Ugyanakkor egy nem körültekintő akció árthat is, akár emberéleteket is követelhet, ahogy péládul egy nem körültekintően felfestett zebra is. Mi magyarok általában a kurucok pártján állunk, de a törvények és a szabályok is minket védenek céljuk szerint. Ezek a szabályok esetünkben a műszaki és biztonsági feltételeket tartalmazzák többek között. Holnap meglátjuk.

süti beállítások módosítása